www.manfree.loxblog.com ايدز و در مورد آن بیشتر بدانیم
مرد آزاد
مردان آزاد انديش چگونه مي انديشن

دیگر علائم ایدز

 

 

دختران جوان بسياری دچار آلودگی شده اند به دليل اينکه در موقعيتی آسيب پذيری قرار داشته اند، برای نمونه کار کردن به عنوان کارمند و يا خدمتکار دختر در بين آشنايان و يا کارفرمايان ثروتمند که آنان را مورد تجاوز قرار داده اند. علاوه بر اين خيلی از دخترهای جوان وقتی به يک رابطه طولانی و يا ازدواج تن می دهند به دليل داشتن نياز و فقدان امنيت لازم به ارتباط با مردهای مسن تر و با اختلاف سنی قابل توجه تن می دهند.

بسياری از دختران جوان نيز ممکن است به علت نياز مالی به رابطه با يک مرد مسن تر تن بدهند که ممکن است از آن ها انتظار عدم استفاده از کاندوم را داشته باشد.

 

ديگر دلايل آسيب پذير تر بودن دختران جوان

  •  معمولاً دختران جوان به نسبت پسرها و مردان دستيابی کمتری به مراقبت های پزشکی دارند. همچنين آنان معمولاً بايستی برای پرداخت هزينه های پزشکی و مراقبت های بهداشتی از مردان (همسر، پدر و يا برادر) خواهش کنند و از آنان بخواهند که اين هزينه ها را پرداخت کنند.

•  هنوز دختران جوان بسياری هستند که به ازدواج ناخواسته و زود هنگام تن می دهند که اين موضوع آنان را از دستيابی به آموزش کافی و مورد نياز باز می دارد. در موارد بسياری برای دختران از سوی اقوام تصميم گرفته می شود که چه زمانی خانه والدين را ترک کنند و به ازدواج تن بدهند.

•  مردان بسياری هستند که با داشتن سن بالا به جستجوی دختران باکره و به اصطلاح پاک و دست نخورده می پردازند.

•  بسياری از افراد جوان اچ.آی. وی. و ايدز را موضوع خود نمی دانند، بسياری از افراد بين 15 تا 19 سال گمان می کنند که در معرض خطر آلودگی قرار ندارند. (ضرب المثلی قديمی در اين باره می گويد که همه گمان می کنند که مرگ فقط مال همسايه است.)

 

بنابراين آسيب پذيری در دختران ترکيبی از مسايل طبيعی٬ زيستی٬ اجتماعی و فرهنگی می باشد.

 

آلودگي به ويروس ايدز دليل ابتلا به بيماري ايدز نيست، ولي سرانجام تقريبآ بطور اجتناب ناپذيري به بيماري ايدز منتهي مي شود. مقصود از آلودگي به ويروس ايدز اين است كه ويروس وارد بدن انسان شده است ولي هنوز تغييراتي كه علائم بيماري را به بار مي آورند، ايجاد نكرده است.
يكي از اولين راههاي شناخت يك بيماري، شناختن علائم و مراحل مختلف سير بيماري است. با اين شناسايي مي توان از گسترش و توسعه بيماري در مراحل اوليه جلوگيري نمود. علائم آلودگي و بيماري ايدز بسيار پيچيده است و داراي مراحل چندي است كه الزامآ همه آنها در فرد آلوده مشاهده نمي شود. اين مراحل عبارتند از:
مرحله اول
عفونت حاد: در اغلب موارد در صورتي كه تعداد كافي ويروس ايدز وارد بدن فردي شود، بعد از چند هفته، علائمي نظير تب، گلودرد، بزرگي غدد لنفاوي، درد مفاصل و عضلات، سردرد، ضعف و بيحالي، بي اشتهايي، تهوع و استفراغ، كاهش وزن، اسهال و گاهي دانه هاي جلدي و يا تظاهرات عصبي ظاهر مي گردد. اين علائم اختصاصي نبوده و شباهت كاملي با نشانه هاي بسياري از بيماريهاي عفوني ديگر دارد. چون خودبخود ظرف يك تا دو هفته بهبودي حاصل مي گردد، كمتر اتفاق مي افتد كه بيماري در اين دوره تشخيص داده شود.
بعلاوه از هنگام ورود ويروس ايدز تا مثبت شدن نتيجه آزمايشگاهي كه نشانگر آلودگي فرد است حدود 2 تا 12 هفته و گاهي تا 16 ماه طول مي كشد. در اين فاصله زماني، فرد، آلوده بوده و ممكن است سايرين را آلوده كند و متاسفانه به روشهاي آزمايشگاهي فعلي نمي توان بوجود آن پي برد.
مرحله دوم
بدون علامت: پس از بهبودي خودبخودي مرحله حاد، بيمار وارد مرحله بدون علامت مي شود كه بر حسب نوع ويروس آلوده كننده از 10 تا 17 سال طول مي كشد. در اين مدت شخص آلوده هيچگونه علامتي از بيماري را بروز نمي دهد و به ظاهر كاملآ سالم است ولي براي ديگران كاملآ آلوده كننده مي باشد. اين مرحله نزد كودكان كوتاهتر است و در اين مرحله شخص آلوده ديگران را مبتلا مي كند. در اين دوره آزمايش خون مثبت است. كنترل انتشار ويروس در اين مرحله مشكل مي باشد.

بزرگي منتشر و پايدار غدد لنفاوي: در اين مرحله غدد لنفاوي به صورت بزرگ شده و به شكل قرينه و بدون درد در بيش از دو نقطه بدن بجز ناحيه كشاله ران ظاهر مي شوند و حداقل 3 ماه باقي مي مانند.
مرحله چهارم
مرحله قبل از ايدز و حالات وابسته به ايدز: قبل از بروز علائم نهايي ايدز در بيمار، عوارضي ظاهر مي شود كه به آن علائم ايدز مي گويند و عبارتند از:
- كاهش وزن بيشتر از 10 درصد وزن سابق
- اسهال به مدت بيشتر از يك ماه
- تب به مدت بيشتر از يك ماه
- عرق شبانه
- خستگي، بي حالي و ضعف
اين علائم را مقدمه استقرار كامل ايدز كه پايان طيف بيماري مي باشد، به حساب مي آورند. در برخي از موارد، بي قراري، بي اشتهايي، دل درد، سر درد وجود دارد و تغييرات عصبي منجر به از دست رفتن حافظه و آسيب اعصاب محيطي مي شود. اين علائم معمولآ متناوب است ولي كاهش وزن در اكثر بيماران وجود دارد و پيشرونده هم مي باشد. بسياري از بيماران در اين مرحله دچار ضايعات پوستي، مخاطي و ضايعات دائم و يا عود كننده دهاني و يا ناحيه تناسلي به علت ويروسهاي مختلف مي شوند.
مرحله پنجم
ايدز: ايدز به مرحله نهايي آلودگي به ويروس ايدز گفته مي شود. در اين مرحله به علت كاهش شديد قدرت دفاعي بدن، شخص، مستعد ابتلا به بسياري عفونتها و سرطانها مي شود كه علائم بسيار متنوعي دارند و در نهايت بيمار را از پاي در مي آورند.
حدود 25 درصد افراد پس از 5 سال، 25 درصد پس از 10 سال و حدود 25 درصد پس از 15 سال از ورود ويروس به بدن دچار ايدز مي شوند. يعني در مجموع حدود 75 درصد افراد آلوده پس از 15 سال به مرحله ايدز مي رسند.
در مورد اين مساله كه بالاخره 25 درصد باقيمانده چه سرنوشتي دارند و چه زماني وارد مرحله ايدز مي شوند بحث وجود دارد. ولي آنچه كه مسلم است فرد آلوده، حتي اگر ديرتر هم وارد مرحله بيماري شود، همواره براي سايرين آلوده كننده باقي مي ماند.
ايدز بر روي تمامي دستگاهها و اندامهاي بدن مانند تنفس، گوارش، عضلاني، عصبي، پوست و مخاط، گوش و حلق و بيني و... اثر مي گذارد.
پس از رسيدن به مرحله نهايي ايدز، متوسط طول عمر در بالغين حدود 2/5 سال و بيمار نهايتآ به علت يكي از عفونتهاي فرصت طلب و يا سرطانها از پاي در مي آيد.
مرحله سوم

 

ايدز ، دختران و زنان جوان

  

ختران در سن کمتر و به ميزان بيشتری نسبت به پسران در معرض خطر آلودگی به HIV قرار دارند.

 آيا دختران نوجوان و جوان در معرض خطر آلوده شدن قرار دارند؟

جوانان يکی از گروه هايی بودند که به مراتب در مقابل HIV و ايدز ايمن بودند. اما امروزه بيش از نيمی از افرادی که آلوده می شوند را جوانان زير 25 سال تشکيل می دهند. در اين ميان دختران نسبت به پسران به ميزان بيشتری و در سنين پايين تری در معرض خطر آلودگی به HIV قرار گرفته اند.

  دختران جوان در هنگام داشتن رابطه جنسی دارای قدرت تصميم گيری کمی هستند. به دليل کمتر بودن سن بلوغ جنسی و شروع فعاليت های جنسی در سنين پايين تر با مسايلی مانند رابطه امن تر معمولاً آگاهی کم تری دارند. و يا در استفاده از وسايل محافظتی مانند کاندوم يا شرايط انتخاب کردن را ندارند و يا آگاهی و دانش لازم در اين باره را ندارند. آنان همچنين برای محافظت از خود در برابر مشکلاتی مانند سوءاستفاده جنسی، بهره برداری جنسی و اعتياد بسيار آسيب پذير می باشند.

چرا دختران در سنين جوان تری درمعرض خطر قرار دارند؟

چرا دختران جوان نسبت به همسالان پسر خود زودتر و بيشتر آلوده می شوند؟

 بسياری از دختران جوان به دليل داشتن شريک جنسی مرد بزرگتر از خود و گاه داشتن همسر مسن تر آلوده می شوند. همچنين ناحیه تناسلی يک دختر نوجوان به راحتی دچار زخم می شود و به نسبت يک زن مسن تر برای دريافت آلودگی بسيار مستعد تر می باشد


www.mehrupload.ir
سرويس آپلود عکس
رايگان و بدون محدوديت
www.mobi3nter.com
جديدترين هاي دنياي موبايل
نرم افزار ، بازي ، تم ، اس ام اس ، ترفند و ...
www.nabegheha.com
سايت نابغه ها
گرافيک ,آموزش , قالب
تبليغات شما در اين مکان
آگهي متني شما
تماس بگيريد!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 15 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط آزاد انديش

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 118
بازدید ماه : 118
بازدید کل : 195250
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

-------------------------
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
------------------------- ------------------------- -------------------------
-------------------------